炒酱油虾(干明虾)Fried Prawn with Soya Sauce

炒酱油虾(干明虾)Fried Shrimp with Soya Sauce

又是一个懒人餐,这次玩大了,
一公斤半的虾怎么解决,
我可以吃上好几个星期吧。
也太狠了吧,上个星期已经把一公斤送人了,
这个星期。。。。虾就是我的晚餐。

我一个人吃,大概也可以吃足一个星期,哟!要命咯。。。
虾+螃蟹我的最爱,
每回回到家乡,家人一定会煮给我吃,还是一大锅叻。。。这次后,好几个月不要跟我讲虾。。。。
我会闭门思过。


材料:
虾 300gm
酱油 少许
水-如果虾太干(两汤匙/没煮前,虾过水)
蒜米

步骤:
1)虾清理干净。
2)热锅,爆香蒜米,倒入虾。
3)如果太干,必须注入水,不能过多。
4)一两分钟,撒下酱油,反炒两下。
5)虾颜色转变白,大概2-3分钟就熟,可以上桌。
Ingredients:
Shrimp/prawn 300gm
A little soy sauce
Water - if shrimp too dry when fried(two tablespoons /wash it over the water before cook)
Garlic

Steps:
1) clean up prawn.
2) Fragrant garlic, pour the prawn after.
3) Add water if the prawns look drying.
4) 1-2minutes, fried and add soy sauce
5) When prawn change color to white,it consider cook, normally about 2-3 minutes, you can dish up and serve.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...